ابزار رایگان وبلاگ

ثنا باکس ثنا باکس

اسلایدر

تفاوت های بین سیستم عامل iOS و اندروید

عشق و صفا
عشق و صفا

قبل از شروع بحث در این زمینه جالب است بدانید اولین شرکتی که گوشی های هوشمند را ارائه کرد شرکت BlackBerry  بود که توانست اولین نسخه از سیستم عامل برای گوشی های هوشمند را طراحی کند. اندروید و iOS هر دو بعد از BlackBerry آمدند.

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ چیزی که دو سیستم عامل iOS و اندروید را از هم متمایز می کند platform است که در آن ساخته شده اند. اندروید سیستم عامل open source  ای است و هر کسی طبق خواسته ی خودش می تواند در آن تغییراتی را ایجاد کند اما منابع iOS محدود به همان طراحی اصلی هستند و امکان تغییر در آنها وجود ندارد.

شرکت اپل تا به حال ۹ نسخه از سیستم عامل خودش را ارائه کرده است، از iOS 1 شروع می شود تا آخرین نسخه ی آن iOS 7 . در مقابل آن سیتم عامل اندروید قرار دارد که از سال ۲۰۰۸ که اولین نسخه از سیستم عاملش را ارائه داد تا به الان ۱۹ نسخه ی اندروید را ارائه داده که آخرین نسخه ی آن KitKat است. میانگین ارائه ی هر سیتم عامل در سال برای اپل سالی ۱ سیستم عامل است و برای اندروید در سال ۳ سیستم عامل است. بر همین مبنا می توان گفت که اندروید برای سلیقه های مختلف امکان انتخاب گذاشته است در حالی که iOS کاربرانش را به هر آنچه که موجود است محدود کرده است. در زمینه ی اپلیکیشن های این دو OS رقابت بین آنها تن به تن است ، اندروید ۱ میلیون اپلیکیشن دارد در حالی که iOS 850 هزار تا دارد که البته در حال افزایش است. نکته ی اصلی در این زمینه وجود اپلیکیشن های رایگان برای اندروید است و این در حالی است که بیشتر اپلیکیشن های اپل پولی است و کمتر اپلیکیشن رایگان دارد.

سرعت پردازش در iOS نسبتا بالاتر است البته آخرین نسخه ی اندروید به نام KitKat از سرعت هسته ی بسیار بالا و پیشرفته ای برخوردار است. اندروید NFC دارد که امکان تبادل داده را می دهد اما iOS این امکان را ندارد.  رزولوشن صفحه نمایش در iOS بالاتر از اندروید است. در iOS امکان شخصی سازی و تغییر home screen وجود ندارد اما اندروید این امکان را به کاربرانش داده است.

برای فلش کردن و آپدیت سیستم عامل در اندروید کافیست تا آن را unroot کنیم اما در iOS می بایست از طریق OS.SIRI این کار را انجام دهیم. SIRI یک مرورگر صداست که به کاربران این اجازه را می دهد تا برای جستجوی مطالب در گوشی و یا اینترنت از ان استفاده کنند. در سیستم عامل اندروید هم این امکان با نام S-Voice وجود دارد  اما  SIRI قوی تر از S-Voice است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تفاوت, اندروید, اپل,
+ جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 18:27 توسط علی جبلی